Babushka
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leveleditor

4 posters

Go down

Leveleditor Empty Leveleditor

Post  Daniel Wed Apr 22, 2009 5:21 pm

Jag har börjat fundera på en leveleditor igen. Det kan nog vara värt mödan i längden. Jag har precis varit och tittat på Rännares editor, han var själv inte där, men jag fick en genomgång av Heder. Den verkar sjukt nice och precis vad jag tänkte mig. jag skall snacka med Rännis och se om man inte kan sno koden. För då är det inte långt borta att ha en editor. De använder sig både av XNA och XML precis som vi.

Daniel

Posts : 20
Join date : 2009-03-30

Back to top Go down

Leveleditor Empty Re: Leveleditor

Post  Udrian Wed Apr 22, 2009 5:30 pm

hmm, vi kan ju diskutera om det imorgon om ni vill Razz

just nu har vi ju en "lvl editor" fast den är med tecken istället för bygger på motorn med grafisk visualisering Razz...
Udrian
Udrian

Posts : 39
Join date : 2009-03-10
Age : 36

Back to top Go down

Leveleditor Empty Re: Leveleditor

Post  tlainen Wed Apr 22, 2009 5:32 pm

Daniel wrote:jag skall snacka med Rännis och se om man inte kan sno koden.

Det heter kopiera i några kretsar, och delat i andra... Men att stjäla koden tror jag inte du får eftersom den då inte finns kvar hos de andra.

tlainen

Posts : 16
Join date : 2009-03-10

Back to top Go down

Leveleditor Empty Re: Leveleditor

Post  Tobi-chan Wed Apr 22, 2009 5:33 pm

Daniel wrote:Jag har börjat fundera på en leveleditor igen. Det kan nog vara värt mödan i längden. Jag har precis varit och tittat på Rännares editor, han var själv inte där, men jag fick en genomgång av Heder. Den verkar sjukt nice och precis vad jag tänkte mig. jag skall snacka med Rännis och se om man inte kan sno koden. För då är det inte långt borta att ha en editor. De använder sig både av XNA och XML precis som vi.

Jag är iofs ingen programmerare (som ni kanske har märkt), men det här låter lite för bra för att vara sant. Kommer det inte att bli rätt mycket anpassningsarbete från deras spel till vårt eget?
Tobi-chan
Tobi-chan

Posts : 55
Join date : 2009-03-30

Back to top Go down

Leveleditor Empty Re: Leveleditor

Post  Udrian Wed Apr 22, 2009 5:34 pm

joo du har rätt tobias, det blir väldigt mycket som måste göras kring det. kan till och med hända att det är mera värt att börja ifrån grunden själv
Udrian
Udrian

Posts : 39
Join date : 2009-03-10
Age : 36

Back to top Go down

Leveleditor Empty Re: Leveleditor

Post  Daniel Thu Apr 23, 2009 12:12 pm

Ja, det var det jag kom fram till igårkväll. Det kräver för mycket anpassning. Det är lättare att göra en ny från grunden och det tar tid. För mycket tid för att det skall vara lönt, kanske. Så vi skjuter på detta ett tag.

Daniel

Posts : 20
Join date : 2009-03-30

Back to top Go down

Leveleditor Empty Re: Leveleditor

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum