Babushka
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pusseltråden of d00m.

+4
louisestigell
Tantan
Tobi-chan
Hogge
8 posters

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

Go down

Pusseltråden of d00m. - Page 3 Empty Re: Pusseltråden of d00m.

Post  stefan Fri Apr 24, 2009 8:21 pm

Att ha en maxgräns för hissar och vågar är inge bra ide. Då måste man skapa någon sorts konsekvens om en tjockis babushka skulle använda hissen. Skulle då även bli för udda om knappen inte fungerar eftersom att man väger för mycket. Hur förmedlar man det till spelaren liksom?

Studsmattan är Simons avdelning så där har jag inget att säga =)

stefan

Posts : 20
Join date : 2009-03-11

Back to top Go down

Pusseltråden of d00m. - Page 3 Empty Re: Pusseltråden of d00m.

Post  Tobi-chan Mon Apr 27, 2009 10:22 am

louisestigell wrote:Du har helt missat mina två pussel med lådorna och klossarna eller, Roy? De är labyrinter.
Kommer bli problem med den delen av Tobias labyrint som är innanför väggen, men vi ska försöka få in den ändå. Man kan aldrig få för många labyrinter. =)

Jag tycker att vi nixar delen som är inuti väggen... känns inte som att vi kan göra det, och om vi hade hunnit med hade det nog blivit halvdant ändå. Istället kan man hoppa mellan höga plattformar för att ta sig till koffertens topp. Men jo, jag hade också gärna sett att det blev någon sorts nånting av det här konceptet.
Tobi-chan
Tobi-chan

Posts : 55
Join date : 2009-03-30

Back to top Go down

Pusseltråden of d00m. - Page 3 Empty Re: Pusseltråden of d00m.

Post  Hogge Mon Apr 27, 2009 10:28 am

Känns som att den där labyrinten skulle behöva krånglas till rätt rejält.
Eftersom att man kan zooma ut kameran blir det lätt att bara kolla hur den går. Jag ska nog försöka klämma in ytterligare något pusselmoment där, antagligen som kräver de Babushkor man låst upp.
Hogge
Hogge
Admin

Posts : 121
Join date : 2009-03-10
Age : 37

https://babushka.forumotion.net

Back to top Go down

Pusseltråden of d00m. - Page 3 Empty Re: Pusseltråden of d00m.

Post  Hogge Mon Apr 27, 2009 11:28 am

Den labyrint som Tobias gjort skall i min mening leda till lådtornet, alltså ska hissar som dissar vara en förlängning utav Tobias labyrint. För att komma in i labyrinten ska spelaren trycka på en knapp som kräver att man har alla Babushkor i sitt inventory. För att ta sig upp på det lilla "tornet" behöver Babushkorna dela på sig. Dessutom finns en knapp finns i taket, alltså måste den största Babushkan i gänget ställa sig UNDER denna. Då öppnas en lucka in till det stora tornet delvis. Då ska de andra Babushkorna gå under och ställa sig på två knappar för att öppna luckan helt så att den sista Babushkan kommer in.

Vidare krångel kommer senare.
Hogge
Hogge
Admin

Posts : 121
Join date : 2009-03-10
Age : 37

https://babushka.forumotion.net

Back to top Go down

Pusseltråden of d00m. - Page 3 Empty Re: Pusseltråden of d00m.

Post  Roy Mon Apr 27, 2009 5:48 pm

louisestigell wrote:Du har helt missat mina två pussel med lådorna och klossarna eller, Roy? De är labyrinter.
Kommer bli problem med den delen av Tobias labyrint som är innanför väggen, men vi ska försöka få in den ändå. Man kan aldrig få för många labyrinter. =)

Nej. Det är bara det att hans var enklare och kollade bara den ena. Så mycket mojjs här på designer sektionen så man blir ju helt virrig :>

Roy

Posts : 51
Join date : 2009-03-11

Back to top Go down

Pusseltråden of d00m. - Page 3 Empty Re: Pusseltråden of d00m.

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum