Babushka
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Min tanke

+2
Hogge
Roy
6 posters

Go down

Min tanke Empty Min tanke

Post  Roy Fri Mar 13, 2009 7:10 am

Så detta är hur jag tänkte mig spelet under presentationen av det för några månader sedan eller när det nu var...
Gulligt och världen är gigantisk... som det borde vara om man är en liten docka ~~

Min tanke ZOJTtsSTB
Klicky här för full skala

Ingen direkt tanke bakom bilden och jag har väl aldrig sagt att jag kan rita heller. Bara sådant som händer runt 4-5 tiden på natten/morgonen och fråga mig inget om perspektiv. Jag vet inte vad det är ~~

Anyhow. Simpla färger, svajande gräs (soft bodies) och lite glansiga dockor då eftersom de antagligen är lackade. Vatten, stenar, en fångad docka som man ska befria på något vis... uhm... ja. Perspektivet ska väl vara lite mer ovanifrån så det blir isometriskt. Igen, perspektiv ehm.. ? :>

Roy

Posts : 51
Join date : 2009-03-11

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Hogge Fri Mar 13, 2009 2:04 pm

Nu e inte jag Grafiker, men jag har lite andra tankar om grafiken.

Inspiration

Min tanke Rp20

Den här färganvändningen tycker jag skulle vara riktigt originell och snygg. Dvs lite snålare användning av skuggor och rent allmänt sparsmakat. Känns nästan som att grafisk stil borde få en egen tråd.

Om det är OK med dig så vill jag döpa om tråden till "grafisk stil" och flytta den till Gemensamma Frågor.
Hogge
Hogge
Admin

Posts : 121
Join date : 2009-03-10
Age : 37

https://babushka.forumotion.net

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  louisestigell Fri Mar 13, 2009 4:27 pm

Hmmm, jag tycker nog att grafiken och den grafiska stilen tillhör grafikerna. Även om vi andra kan tillåtas ha förslag. Tycker dock inte att det är ett gemensamt ämne.
louisestigell
louisestigell

Posts : 126
Join date : 2009-03-10

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Roy Sat Mar 14, 2009 6:00 pm

Hogge: Jag skrev faktiskt "Så detta är hur jag tänkte mig spelet under presentationen av det för några månader sedan eller när det nu var..." dvs inget om hur spelet ska vara, borde vara eller kan vara. Detta är bara hur jag föreställde mig det först. Låt mig ha min åsikt i fred utan att du ska komma och klanka ned på det direkt. Tack.

Dessutom som Louise säger så tillhör grafiken oss grafiker. Ni kan inte göra så mycket åt det hela om ni inte har slut att göra grafiken själva om vi nu skulle bli osams.

Känns mest bara dumt att lägga upp något alls om det ska vara såhär. *suck*

Roy

Posts : 51
Join date : 2009-03-11

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Hogge Sat Mar 14, 2009 6:05 pm

Roy wrote:Hogge: Jag skrev faktiskt "Så detta är hur jag tänkte mig spelet under presentationen av det för några månader sedan eller när det nu var..." dvs inget om hur spelet ska vara, borde vara eller kan vara. Detta är bara hur jag föreställde mig det först. Låt mig ha min åsikt i fred utan att du ska komma och klanka ned på det direkt. Tack.

Dessutom som Louise säger så tillhör grafiken oss grafiker. Ni kan inte göra så mycket åt det hela om ni inte har slut att göra grafiken själva om vi nu skulle bli osams.

Känns mest bara dumt att lägga upp något alls om det ska vara såhär. *suck*
Jag har inte klankat ner på någonting nånstans. Dina tankar är minst lika mycket värda som mina, däremot anser jag att även jag borde få uttrycka min åsikt och mina tankar.
Och visst, grafikerna får gärna styra den grafiska stilen. Jag har inget emot det.

Om jag har gjort någon sur får jag be om ursäkt, de va inte direkt min avsikt att trampa någon på fötterna.
Hogge
Hogge
Admin

Posts : 121
Join date : 2009-03-10
Age : 37

https://babushka.forumotion.net

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Tantan Sat Mar 14, 2009 9:01 pm

Jag förstår verkligen inte what the fuzz is all about.
Det var ett bra initiativ av Roy att börja lägga upp förslag för hur spelet potentiellt skulle kunna se ut. Det är precis som när designers brainstormar - vi lägger fram olika idéer, där vissa är bra och andra förkastas eller eventuellt läggs i en önskelåda.

Men det finns det också möjlighet för designers (och kanske proggare?) att smått skissa på konceptbilder, dock är det viktigare att grafikerna gör detta så andra kan fokuserar på det som de ska göra.

Det enda som är viktigt att är konceptbilderna håller sig inom den ramen vi har satt upp för spelet. Det är min åsikt i alla fall.
Tantan
Tantan

Posts : 56
Join date : 2009-03-11
Age : 35

http://eldvatten.blogg.se

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  louisestigell Sat Mar 14, 2009 10:53 pm

För att förtydliga min åsikt så tycker jag att alla ska få brainstorma, komma med förslag och inspirera varandra så mycket de vill, även designers och proggare. Jag vill bara inte riskera att man tar över mer och mer av varandras huvudsakliga arbetsuppgifter och det blir konflikter. Eftersom denna idéen är min från början har jag såklart en massa visioner i huvudet om hur jag hade velat ha det, speciellt grafiken, men det är inte bara mitt spel längre utan allas. Jag är väldigt mån om att alla ska få bidra med så mycket de vill till projektet, alla kreativa idéer är viktiga och behövs. Men roller är också viktiga och finns av en anledning.
louisestigell
louisestigell

Posts : 126
Join date : 2009-03-10

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  stefan Sun Mar 15, 2009 2:07 am

Tantan wrote:Men det finns det också möjlighet för designers (och kanske proggare?) att smått skissa på konceptbilder

Yes! Äntligen en designer som förstår att man inte behöver vara det ena eller andra. Faktum är att jag i snart två års tid har mer eller mindre undanhållit mina grafiska färdigheter. Detta för att inte väcka avundsjuka hos de andra diciplinerna. Men no more!!!11

I give u teh art of SteFan:

Min tanke Babush10

Så är det bestämt då att jag blir den nya art director eller måste vi ha officiellt möte för det?

stefan

Posts : 20
Join date : 2009-03-11

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Udrian Sun Mar 15, 2009 2:15 am

HAHA!!! lol @ stefan xD
Udrian
Udrian

Posts : 39
Join date : 2009-03-10
Age : 36

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  stefan Sun Mar 15, 2009 2:23 am

Kom igen nu Udrian! Om du backar upp mig så hjälper jag dig att knipa lead designer rollen Wink Tillsammans skapar vi det fulaste och mest ologiska spelet genom tiderna afro

...vi behöver nog moderatorer.

stefan

Posts : 20
Join date : 2009-03-11

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Hogge Sun Mar 15, 2009 2:36 am

Det känns som att lite humor var väl behövligt i den här tråden.
Men vi har faktiskt moderatorer. De e fritt fram för moderatorerna att moderera.

Såklart, let's go on topic. Är det någon mer som har tankar runt Roys konceptbild?
Hogge
Hogge
Admin

Posts : 121
Join date : 2009-03-10
Age : 37

https://babushka.forumotion.net

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Udrian Sun Mar 15, 2009 2:45 am

Yes nu gör vi det här och tar över heela världen!!

"-Stefan? what are we going to do today?
-The same thing we are doing every day Simon!
we are going to take over the wooorld!"

"Simon and the Stefan, Simon and the Stefan
Simon and the Stefan stefan stefan stefan..."
Udrian
Udrian

Posts : 39
Join date : 2009-03-10
Age : 36

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Roy Sun Mar 15, 2009 9:30 am

Snark.

Först och främst, min bild är ingen konceptbild. Det fanns bara ingen bättre del på forumet att lägga upp den på.

För det andra så överreagerade jag kanske en aning men det är så tråkigt när första svaret kommer och är "JAG TÄNKTE SÅHÄR" och swish swoosh en gammal propaganda poster som inte säger ett smack om själva spelet. Det var verkligen inte min tanke med något som jag ser som ett spel som är från 7år och uppåt tbh. Jag kanske missade något här.

Självklart så får ni komma med förslag om hur det ska se ut. Det är inte det men då räcker det inte med att ha en bild på en poster utan man får faktiskt försöka lite mer utöver det då för att verkligen visa hur man tänkt. Jag kanske bara är sämst på att föreställa mig saker men jag kan inte få ihop det bara genom att kolla på en bild.

Nåväl... ursäkta röran jag ställde till. Nästa bild blir någon form av 3D istället när jag får tid. Har lite idéer.

edit: Tycker att Stefans bild är väldigt lik min egen faktiskt... fast med enklare färger som Hogge nämnde. *rolleyes*

Roy

Posts : 51
Join date : 2009-03-11

Back to top Go down

Min tanke Empty Re: Min tanke

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum